niedziela, 20 grudnia 2015

Gwiazdkowe wieńce z gałązek do domu i ogrodu





Tradycyjnie na Gwiazdkę robimy wieńce ze świerkowych czy jodłowych gałązek. Oczywiście można wykorzystać dowolne iglaste gałązki jakie akurat mamy. Pięknie wyglądają wieńce z sosny albo żywotnika.
Obecnie często wykorzystujemy sztuczne gałązki, które często idealnie przypominają naturalne. W domu lepiej się sprawdzają i zbyt szybko nie opadają, ale na zewnątrz mogą się zniszczyć, wtedy lepiej używać naturalnych gałązek.

Duże ozdobne wieńce zewnętrzne


Podstawę takiego wieńca możemy zrobić z wikliny lub pnączy winobluszczu. Możemy też wykorzystać wieńce zrobione na jesieni, których ozdoby dawno już zniszczył wiatr ale podstawa upleciona z pnączy lub wikliny jest nadal dobra.



Oczyszczamy podstawę lub robimy nową. Zbieramy iglaste gałązki, suszymy szyszki i orzechy.



Przydało by się jeszcze coś kolorowego.
Ja postanowiłam, że w tym roku moje wieńce będą miały wielkie czerwone kokardy. Jest to pewien problem bo w razie deszczu czy mokrego śniegu papierowe się rozpuszczą, a wstążki opadną i zamokną. Można oczywiście kupić z tworzywa ale...
Postanowiłam zrobić własną kokardę.



Dużą czerwoną torbę reklamówkę pocięłam na pasy,



zawinęłam w plastykową czerwona siateczką (dość sztywną) całość skleiłam klejem w sprayu.


I z niej wykonałam kokardę (jak w mikołajkowo- gwiazdkowych kalendarzach, tylko większą).



Gałązki wtykam do uplecionego wieńca w dwóch wieńcach tak by podstawy nie było widać, a w trzecim gałązki podstawy zostawiłam na wierzchu a gałązki wtykałam pod spód.





Kiedy gałązki są już powtykane doklejamy kokardę (lub przywiązujemy ją sznurkiem) i ozdabiamy szyszkami, orzechami suszonymi owocami itp.





Na koniec możemy popryskać sztucznym śniegiem lub farbą kredową i gotowe. 



Ja powiesiłam na drzwiach i na bramie.


Wieńce w domu


A to jeszcze kilka wieńców z żywych i sztucznych gałązek, szyszek , przypraw i suszonych owoców, wiszących w domu.







I wieńce jako stroiki ze świeczkami








Brak komentarzy: