poniedziałek, 20 lutego 2017

Szalone maski karnawałowe



Zbliża się koniec karnawału, za chwilę ostatki i ostatnia sobota karnawału, wiec to ostatni moment na szalone przebierane zabawy. 
Dziś pokażę jak prosto zrobić efektowną koronkową maskę, profilowaną jak i prostą maskę karnawałową również dla dorosłych, pokażę też kilka pomysłów na proste i efektowne aranżacje masek na szybko.


Filmik: Jak szybko zrobić maski karnawałowe




Jak zaprojektować maskę


Prosty szablon papierowej maski


To najprostszy sposób na zrobienie maski, odrysowujemy szablon prostej maski i dorysowujemy do niego ozdoby, wycinamy i ozdabiamy.


Ja do ozdoby wykorzystałam srebrno grafitową konturówkę i grafitowe perełki w płynie 

Kolejny przykład to już trochę bardziej skomplikowany projekt tu maska jest oklejona brokatowym papierem prezentowym.




A do ozdoby wykorzystałam brokat w innym kolorze, koraliki, naklejki.


Wyprofilowana maska z papieru 


Zawsze mnie fascynowały takie maski, ale jedynym sposobem jaki znałam na jej zrobienie było wyprofilowanie jej z papie-mache, a to strasznie dużo paprania. Jednak jak trochę pokombinowałam doszłam jak zrobić odpowiedni projekt z papieru (dziwny kształt jest uzasadniony).


Trzeba go wyciąć i skleić mimo, że nie wygląda iż się da. Tu użyłam taśmy dwustronnej, ale można klejem.



Po sklejeniu lekko doginamy nos i jest ok.


Teraz trzeba wzmocnić sklejenie (jeśli oklejamy papierem to nie trzeba papier wzmocni, ale ja użyłam koronki), więc wycinamy i naklejamy profil nosa, a dalej doklejamy paseczek papieru.


Gotową maskę okleiłam srebrną koronką używając kleju w sprayu. Materiał jest lekko elastyczny więc układa się na profilu. 
Jak wyschnie wycinamy oczy i ozdabiamy.


Do ozdoby wykorzystałam klej z brokatem, perełki w płynie i konturówkę oraz brylanciki i kamienie z kleju 

A tu krok po kroku jak ją wykonać



Kilka pomysłów na ozdabianie maski


Brokatowa maska z papieru





Maska ozdabiana koronką


Tu do ozdoby wykorzystałam koronkę z serwetki, wcześniej lekko usztywnioną krochmalem i pomalowaną farbą w sprayu





Sama koronka jest bardzo bogata, więc tylko klejem na gorąco, którym przyklejone są koronki, zrobiłam dodatki i posypałam brokatem, by dodać świetlistości.

Możemy również przykleić koronkę do przezroczystego pleksi.




Maska profilowana z czerwonego filcu i koronki koronki


Zrobiona podobnie jak poprzednio opisywana profilowana maska z papieru, tylko trochę łatwiej ją skleić bo filc jest grubszy i podatniejszy. Łączenie jest prawie niewidoczne, wzmacniamy tylko od tyłu z przodu zasłania koronka.
I krok po kroku:




podobnie można zrobić z pianki plastycznej





Kolorowa maska z piórami


Ta maska jest oklejona złotym papierem pakowym z wytłoczonym wzorem i ozdobiona piórkami, gwiazdkowymi koralikami na choinkę, brokatowymi naklejkami i klejem z brokatem.







Męska czarna maska w eleganckim stylu


Maski dla Panów nie mogą być bardzo krzykliwe, idealne są grafitowe perełki w płynie i srebrna konturówka.




Maska świecąca w ciemności


Ta prosta czarna maska jest ozdobiona pianką fluorescencyjną 



W ciemności robi świetne wrażenie nie do końca to widać na zdjęciu



Maska z odbitej koronki


Do wykonania tej maski użyłam papieru na którym malowałam koronkę do maski ozdobionej koronką. Nie był to przypadek ale od razu zaplanowałam takie działanie i odpowiednio ułożyłam koronki do malowania. Kształt maski dopasowałam do odbitej koronki.






Na koniec podkreśliłam wzór konturówką posypana brokatem.



Na koniec jeszcze kilka szablonów 


Jak ktoś nie ma pomysłu może wykorzystać lub przerobić.


Tu można przerysować koronkę






 Życzę wspaniałej zabawy na koniec karnawału.
a pomysły na maski dla dzieci tutaj:
http://pomyslyplastyczne.blogspot.com/2016/01/fantastyczne-maski-karnawaowe-dla-dzieci.html

http://pomyslyplastyczne.blogspot.com/2016/01/fantastyczne-maski-karnawaowe-dla-dzieci.html


Brak komentarzy: